Revision [715]
This is an old revision of Azanur209 made by AdminDare on 2024-09-07 08:04:48.
Azanur S02E09: Courcilleneu
<-- Azanur S02E07: Assalah - Azanur S02E10: -->
Sivistyksen pariin
Vartiotornilta ryhmä lähtee vaunuilla itään. Cleesa tulee samalla kyydillä. Tie on hyvä. Parin päivän kuluttua vuoriston sola aukeaa vehreään laaksoon, jonka halki virtaa joki. Laakso on kauttaaltaan viljeltyä: yemekiä kasvaa spiraalinmuotoisissa muodostelmissa. Spiraaleja ihmetellään.
Peltojen lomassa on pieniä kyliä. Asutuksesta osa on bocsamaista: seinätöntä ja kangaskattoista. Viljelyn lisäksi myös erilaista karjaa näkyy. Väestö on drakkeneita, jotuja, bocsia ja muutama geldirus.
Laakson keskellä on korkea linnoituskaupunki, Courcilleneu. Sen kivityö näyttää vanhalta. Vaunut menevät uloimmalle portille, ja niistä sisään. Uloin kehä on vilkasta markkina-aluetta, jossa tungos on huomattava ja löyhkä kaupunkimainen. Siitä sisemmille kehille ei voi mennä enää ratsain. Cleesa ja drakkenvartija saattavat ryhmän sekä vuohet sisään. Kaupungin kadut muodostavat sisäkkäisiä kehiä (tai ehkä spiraalin?), mutta ryhmä ei seuraa niitä, vaan kulkee oikoteitä muurien läpi. Kaupunki muuttuu siistimmäksi keskemmäs ja ylemmäs mentäessä, ja jopa viemäröintiä löytyy.
Viimein ryhmä viedään sivuovesta keskuslinnaan, jossa heille on valmistettu vierashuoneet. Alueen valtias on ottamassa heidät vastaan ehtiessään. Vierashuoneet ovat varsin hienot, hyvin korkeat, ja jopa juoksevaa vettä on. Vuohet saavat oman huoneen. Kivityö täällä on taitavaa mutta vähän epäinspiroitunutta, ja Curaig epäilee, että se on tehty tomutaikuudella. Seinät on koristeellisesti maalattu.
Drakkenpalvelijat tuovat ruokaa ja kuumaa vettä. Kylvyssä käydään. Parissa käytävässä on mahdollista liikkua, ja löytyy parveke, josta näkee kaupungin yli. Pohjoisessa siintävät vuoret.
Kaupungin valtias
Seuraavana aamuna ryhmä saatetaan linnan ylempiin kerroksiin. Suuressa salissa he tapaavat valtias Joslyn Deyvalin, joka näyttää animoidulta drakkenkonstruktilta, samanlaiselta joita toinen tutkimusryhmä oli löytänyt muinaisista raunioista. Valtiaalla ei ole henkivartiota, ja hänen maneerinsa sekä tilansa kertovat, että hän ei lainkaan pelkää salamurhia tai vihollisia.
Lahjoja vaihdetaan, ja sitten istutaan drakkentyylisen pöydän ääreen keskustelemaan. Valtias on hyvin kiinnostunut ryhmän matkasta. Tulkkina toimii Pearrac-drakken, ja lisäksi paikalla on ennennäkemättömän omituinen perhossiipinen olento, joka esitellään nimellä Moeaktola, valtiaan neuvonantaja.
Kivilcim kertoo tarinan, ja ryhmä puhuu mm. setsekestä, ja kertoo tavanneensa jotusoturin, joka lähti ratsastamaan sillä kun se heräsi. Valtias Deyval paljastaa, että hänkin on tavannut Takun, ja keskeytti tämän ratsastuksen koska se oli vaarallinen koko alueelle – liikkuvaa setseke hätyyttää hyönteislaumoja, jotka asuvat lännen viidakossa. Takku on myös tuotu Courcilleneu’iin, ja on valtiaan vieraana.
Valtias Deyval antaa tuoda pöytään kartan, josta näkyy laajempi kuva seudusta. Sen nimistöä tulkataan. Valtias kertoo, että hyönteisten lisäksi jokin oli häirinnyt pohjoisten vuorten geldiruksia, ja hän oli itse käynyt vilkaisemassa näiden tilannetta.
Myös Assalahista varoitetaan. Yritykset kertoa, mistä kääpiöt ovat alun perin tulleet enimmäkseen kariutuvat kielimuuriin.
Kaupankäyntiä
Ruokatauon aikana ryhmä pohtii, pitäisikö Joslyn Deyvalille kertoa epäilys siitä, että Ugog Nalimin saapuminen on hätyyttänyt vuoriston geldirukset. Tähän ei kuitenkaan tule tilaisuutta, sillä valtias on poistunut muualle, ja neuvottelut jatkuvat hänen kauppaministerinsä (drakken) kanssa.
Courcilleneu tuottaa mm. rautaa, tinaa, puuta ja villaa, ja on halukas ostamaan kääpiöiden valmistamia työkaluja ja aseita. Moeaktola ilmaisee myös, että olisi tarvetta tekniselle osaamiselle, ja hänen aloittteestaan ryhmä kiertää katsomassa kaupungin infraa. Monet tavarahissit kukkulan sisällä ovat ruostuneet ja vaaralliset käyttää. Moeaktola vihjaa, että kaupunki on alun perin hänen kansansa rakentama, ei drakkenien.
Pelinjohtajan kommentteja
Kuvaus kesken.
Peli oli jälleen ekspositiohelvettiä ja aika epädynaaminen. Tätä on vähän vaikea välttäää, koska maailma on niin kertakaikkisen outo ja hahmojen kuuluukin hämmästellä kaikkea, mikä siellä on. En silti pidää tätä ihan parhaana rratkaisuna.
<-- Azanur S02E07: Assalah - Azanur S02E10: -->
CategoryPelit