Revision [283]

This is an old revision of Azanur04 made by AdminDare on 2020-10-23 14:56:13.

 

Azanur 4: Kentaurit


<-- 03: Rauniot - 05: -->



Ugog Nalimissa


Linnakkeeseen palattuaan tutkimusryhmä antaa raportin, ja syventyy sitten löytöihinsä: Ondulf tutkii liikkuvaa patsasta, Gunnleif hyönteisten kappaleita, Sadrak löytyneitä karttakääröjä. Esme laiskottelee, koska kukaan ei keksi patistaa häntä mihinkään oikeaan työtehtävään.

Liikkuva patsas on suljettu vankityrmään, jossa se pysyy melko rauhallisena. Ondulf arvelee sen olevan sekä metallityön että kellokoneiston mestarinäyte, mutta sen voimanlähde on takuulla maaginen: se on pysynyt toimintakykyisenä satoja vuosia, ja vieläkin kykenee liikkumaan.

Karttojen ja kirjoitusten tulkitsemisessa Sadrak pääsee vasta alkuun. Projektista tulee pitkä, mutta hän onnistuu kartoista identifoimaan vesialueet sekä korkeuskäyrät. Hän ei kuitenkaan ole varma siitä, missä kohdassa he itse kartoilla ovat tai miten päin karttoja pitäisi katsoa.

Gunnleif identifioi ainakin kolme erilaista jättiläishyönteistä: perussotilaan, valtavan kuoriaisen joka on ehkä ratsuyksikkö, sekä lentävän korennon. Johonkin olentoon on liittynyt valtava munanasetin, ja oletus on, että tämä munii eläviin isäntiin. Muutama ehjä mutta eloton muna löytyy, ja niiden sisältä löytyy sotilashyönteisen alkio.

 (image: http://azanur.karmavector.org/images/people.png)

Laiskotteleva Esme tapaa klaanihallissaan rauniolla kohdatun Elzan, joka on ostamassa mausteita. Elza kertoo kuulleensa huhun, että joku Blueboltin klaanin tutkija oli löytänyt 20 vuoden matkan aikana menehtyneen keksijä Kikrost Tankardvanityn verestä myrkkyä. Kikrostin ruumis on Rautaportin klaanilla, mutta Bluebolt on tutkinut verinäytettä. Esme jakaa tiedon Sadrakin kanssa, ja Sadrak käy kysymässä Blueboltin klaaninpäältä huhun todenperäisyydestä. Valtavan kiireinen Teuta Healspondery ei vahvista huhua, muttei kiistäkään sitä, ja painostettuna sanoo vain, että asialla on "poliittinen ulottuvuus". Mitä tämä tarkoittaa, jää hämäräksi.

Ondulfin oppilas (ja Gunnleifin lapsi) Eivandr on rakentanut tuuliratasta linnakkeen huippuun, jotta linnakkeen hissi alkaisi taas liikkua.

Gunnleif saa kutsun Kivitaulu klaaninpään Fregarin luo kertomaan ulkopuolisesta maailmasta. Fregarin hallissa valot ovat himmeitä ja klaaninpää tuntuu olevan masentunut. Hän kuuntelee Gunnleifin tarinaa ilottomasti, ja sanoo, että heidän täälläolonsa on vain jumalaisen rangaistuksen pakenemista -- Sadrakin toiveikkaat visiot uudesta kotimaasta ovat vain harhaa. Hän sanoo myös, että kääpiöt eivät pelkästään lukumäärällisesti selviä. Heitä on täällä 1500, ja tunnetusti he lisääntyvät huonosti. Fregarin mielestä koko kansa on muutamassa sukupolvessa kadonnut. Gunnleif näkee tämän ainoastaan tieteellä voitettavana haasteena, ja värvää nuoren kivitaululaisen pyörittämään laskelmia tähän liittyen.

Tutkimusryhmä syö illallista yhdessä Kivitaulun klaanihallissa. Ruoka on muodotonta ja mautonta pöperöä -- Kivitaulu ei paljon jaksa ruokiin panostaa. Väite Kikrostin myrkyttämisestä kummastuttaa. Sadrak on vienyt asian eteenpäin kapteeni Asadirille, mutta mitään enempää ei ole vielä kuulunut. Gunnleif on kasviasiantuntijana hyvin perillä myös myrkyistä, muttei aio ryhtyä mihinkään omiin salapoliisitoimiin ilman että häntä erikseen pyydetään.

Lounasta Helmivuoren klaanihallissa


Tutkimusryhmän jäsenille tulee pari päivää linnakkeeseen paluun jälkeen kutsu käydä lounastamassa Helmivuoren klaanipää Breglaf Harvahampaan kanssa. Helmivuoren klaani on tunnetusti hyvin varakas, ja linnaketta hallitsevan Rautaportin vankka liittolainen. Klaanihalli on siisti ja hyvin valaistu, ja sen kyntteliköt ovat kiiltävää hopeaa. Vaikka moni klaanilainen ei täälläkään ole vielä hereillä, hallista pidetään hyvää huolta.

 (image: http://azanur.karmavector.org/images/helmivuori_meet_wide.jpg)

Klaaninpään tiloissa Breglaf kutsuu ryhmän pöytäänsä. Ruokana on Helmivuoren klaanin herkku, kokonainen käristetty vuohenpää aivoineen kaikkineen. Myös viiniin sekoitetaan vuohenmaitoa. Ruoka ei ihan kaikille ole mieleen, mutta kukaan ei sentään kehtaa olla syömättä.



Pelinjohtajan kommentteja


kuvaus aloitettu

Ruosteisuutta havaittu pitkän tauon jälkeen, mutta jotenkin tuosta selvittiin. Havaitsen edelleen pelinjohtajana tarvitsevani enemmän harjoitusta huomion jakamisesta tasaisemmin pelaajien kesken; etäyhteyksien kanssa tämä on hyvin vaikeaa. Pelaajaparat joutuvat toimimaan etäpelauttamista harjoittelevan pelinjohtajan koekaniineina.

Eteneminen oli vaihteeksi paljon ripeämpää kuin olin kuvitellut.



<-- 03: Rauniot - 05: -->




CategoryPelit
There are no comments on this page.
Valid XHTML :: Valid CSS: :: Powered by WikkaWiki