Revision [336]
This is an old revision of Azanur06 made by AdminDare on 2021-02-06 19:59:21.
Azanur 6: Diplomaatit
<-- 05: Toublesjan kaupunki - 07: -->
Tavernassa
Vaikka ulkona on vasta iltapäivä, kääpiöiden sisäinen kello on puolenyön paikkeilla, ja he käyvät nukkumaan. Tavernan huone on onneksi pimeä, vaikkakin varsin lämmin. Parin tunnin unien jälkeen he kuitenkin heräävät outoon meluun - valtava lauma bocsia juoksee jossakin. Ultak pyytää lupaa lähteä myös juoksemaan, ja hänelle tottakai se myönnetään. Kääpiöt lähtevät katsomaan, ja pääsevät seuraamaan, kuinka satoja bocsia juoksee kaupungin muurin sisäpuolella olevaa tietä. Tämä on kuusi kilometriä pitkä kaari joka kiertää kaupungin reunaa joen itäpuolella, ja merkittävä osa kaupungin bocsista näyttää olevan liikkeellä. Ilmeisesti tämä tapahtuu joka ilta.
Kääpiöt seuraavat meininkiä hetken. Juoksemiseen näyttää kuuluvan sosiaalinen elementti, mutta kilpailusta tai rituaalista ei näytä olevan kyse. Teltoista saa juotavaa ja syötävää. Kentauria pienemmillä olennoilla ei ole mitään toivoa mennä mukaan touhuun, joten kääpiöt palaavat joen yli majapaikkaansa ja käyvät nukkumaan. Ultak palaa pari tuntia myöhemmin.
Kääpiöt heräävät täysin levänneinä aamuyöstä. Taverna on hiljainen ja lämpötilakin on laskenut siedettäväksi. Seurue tajuaa myös olevansa melkoisen ryvettynyt parin päivän takaisesta painista mutapellossa. Olisi tarpeen käydä jossain peseytymässä. Yöllä joen ranta näyttää sen verran jyrkältä, ainakin tässä osassa kaupunkia, että se ei miellytä. Pari tuntia käytetään syömällä leirimuonaa ja suunnittelemalla päivän ohjelmaa. Pohditaan, mitä kukin tahtoo kaupungissa tehdä.
Tutkimaan
Kun aurinko viimein nousee ja kaupunki alkaa herätä, kääpiöt lähtevät tutkimaan ympäristöään. Heillä on Ultakin piirtämä summittainen kartta siitä, mitä missäkin on, tosin kaikkea he eivät ymmärrä. Ensimmäinen kohde on lähellä oleva kukkula. Joen länsipuoli on selvästi parempaa aluetta: kadut ovat hyvin hoidettuja ja orjakaulapannoissa olevat jotut siivoavat niitä. Pensasaitojen takana on paikallisittain hienoja kartanoita (tosin näiden kaikkien seinät ovat kankaita, vaikka katot ovatkin savitiiltä), ja ne lennättävät värikkäitä leijoja. Ultak osaa kertoa, että leijat ovat viestintäväline, jotka näkyvät kymmenen kilometrin päähän.
Läheinen kukkula paljastuu palatsialueeksi, jossa asuu kaupungin kuningas. Kukkulalle ei ole asiaa ilman kutsua. Telttarakennusten lisäksi siellä on aivan oikeita kivirakennelmia, jotka tajutaan viljasiiloiksi.
Pelinjohtajan kommentteja
kuvaus aloitettu
<-- 05: Toublesjan kaupunki - 07: -->
CategoryPelit