Revision history for Pelaajille
Additions:
Ensimmäinen kampanja on päättynyt!
===Toinen kampanja===
Toinen kampanja jatkaa kääpiöiden vaiheita uudessa maailmassa. Tarkempi fokus on päättämättä.
===Toinen kampanja===
Toinen kampanja jatkaa kääpiöiden vaiheita uudessa maailmassa. Tarkempi fokus on päättämättä.
Additions:
===Ensimmäinen kampanja: tutkimusmatkailu===
Additions:
Tyyliltään peli tavoittelee melodramaattista seikkailufantasiaa, jossa hahmot ovat vähän elämää suurempia ja heidän tekonsa määrittävät kansakuntansa kohtaloa. Hahmojen harteilla on suuri vastuu, mutta he eivät ole täysin korvaamattomia. Kääpiökulttuuri ei myöskään ole mikään yhtenäinen monoliitti. Puhtaan kirves vs. hirviö -seikkailemisen lisäksi jonkinlainen rooli tulee olemaan myös kääpiöyhteisön poliittisilla kuvioilla. Pelin genre ei myöskään ole niinkään mystis-maagista fantasiaa kuin jonkinlaista scifiä fantasian ulkoisilla puitteilla. Tässä pelissä kääpiöt ovat aika tieteellis-teknologinen porukka, ja heidän maailmankuvallaan on edellytykset toimia tilanteessa, josta peli kertoo.
Deletions:
Additions:
Tyyliltään peli tavoittelee melodramaattista seikkailufantasiaa, jossa hahmot ovat vähän elämää suurempia ja heidän tekonsa määrittävät kansakuntansa kohtaloa. Hahmojen harteilla on suuri vastuu, mutta he eivät ole täysin korvaamattomia. Kääpiökulttuuri ei myöskään ole mikään yhtenäinen monoliitti. Puhtaan kirves vs. hirviö -seikkailemisen lisäksi jonkinlainen rooli tulee olemaan myös kääpiöyhteisön poliittisilla kuvioilla.
Deletions:
Additions:
Peli on suunniteltu pelattavaksi etäyhteyksiä käyttäen. Tämä on pelinjohtajalle vähän uusi aluevaltaus, joten kärsivällisyyttä pelaajilta toivotaan. Pelikampanjalle ei ole määritelty mitään kestoa - yritän nyt saada aikaan ainakin pienoiskampanjan (5-6 peliä) mutta mikään ei estä tätä jatkumasta pidempäänkin. Kampanjasta pääsee helposti ulos ja uusia ihmisiä voi tullatilalle.
Sääntöinä käytän 3/4-edikan GURPS:ia (heitetään 3d6, pieni on hyvä). Pelaajahahmot eivät ole kuolemattomia, mutta heillä on pari metapelimerkkiä joilla voi ostaa kriittisessä paikassa uuden heiton tms.
Pyrimme pelaamaan kerran kuussa tai miksei useamminkin jos aikaa riittää.
Sääntöinä käytän 3/4-edikan GURPS:ia (heitetään 3d6, pieni on hyvä). Pelaajahahmot eivät ole kuolemattomia, mutta heillä on pari metapelimerkkiä joilla voi ostaa kriittisessä paikassa uuden heiton tms.
Pyrimme pelaamaan kerran kuussa tai miksei useamminkin jos aikaa riittää.
Deletions:
Additions:
Pelin attraktoreiksi ajattelin seuraavia
VIERASTA MAAILMAA TUTKITAAN (vahva)
UHKAAVIA ASIOITA KOHDATAAN (keskivahva)
KÄÄPIÖILLÄ ON KULTTUURIEN VÄLISTÄ SKISMAA (keskivahva)
UUSIIN OLOSUHTEISIIN SOPEUDUTAAN (heikko)
Tyyliltään peli tavoittelee melodramaattista seikkailufantasiaa, jossa hahmot ovat vähän elämää suurempia ja heidän tekonsa määrittävät kansakuntansa kohtaloa. Hahmojen harteilla on suuri vastuu, mutta he eivät ole täysin korvaamattomia. Kääpiökulttuuri ei myöskään ole mikään yhtenäinen monoliitti.
VIERASTA MAAILMAA TUTKITAAN (vahva)
UHKAAVIA ASIOITA KOHDATAAN (keskivahva)
KÄÄPIÖILLÄ ON KULTTUURIEN VÄLISTÄ SKISMAA (keskivahva)
UUSIIN OLOSUHTEISIIN SOPEUDUTAAN (heikko)
Tyyliltään peli tavoittelee melodramaattista seikkailufantasiaa, jossa hahmot ovat vähän elämää suurempia ja heidän tekonsa määrittävät kansakuntansa kohtaloa. Hahmojen harteilla on suuri vastuu, mutta he eivät ole täysin korvaamattomia. Kääpiökulttuuri ei myöskään ole mikään yhtenäinen monoliitti.
Additions:
Peli on suunniteltu pelattavaksi etäyhteyksiä käyttäen. Tämä on pelinjohtajalle vähän uusi aluevaltaus, joten kärsivällisyyttä pelaajilta toivotaan.